Collections

Waldorf-inspired dolls made ​​entirely by hand with organic fabrics (cotton and wool) of high quality. Soft, warm and simple facial expression to leave more freedom to the imagination, these dolls represent, according to Steiner, the emotions of those who play with them. An handmade doll is an object that helps the child to the harmonious development of his imagination and his growth.

Toy pillows made ​​entirely by hand with natural fabrics and filled with Cherry Pits from organic crops, carefully cleaned, without using chemicals and then dried.
Ideal for both children and adults.
The pillow can be heated or cooled, Cherry Stones, in fact, can store heat and cold and release it slowly.
It can be used in combination with essential oils for aromatherapy.


Sleeping plush made ​​entirely by hand with natural fabrics and filled with Spelt Husks, from organic farming, and dusted criotrattata. 
Ideal for babies and kids due to its high silicon content that feeds their delicate skin and promotes sleep. 
The pillow can be heated or cooled, Spelt Husks, in fact, it stores the heat and cold and releases it slowly.
It can be used in combination with essential oils for aromatherapy.




Bambole di ispirazione Waldorf realizzate completamente a mano con tessuti naturali (cotone e lana) di alta qualità. Morbide, calde e con i tratti del viso semplici per lasciare maggiore libertà all’immaginazione, le bambole di lana e stoffa rappresentano, secondo Steiner, le emozioni di chi le esegue. Una bambola fatta a mano è un oggetto che aiuta il bambino nello sviluppo armonioso della sua fantasia e della sua crescita. 

Cuscini giocattolo realizzati completamente a mano con tessuti naturali e riempiti con Noccioli di Ciliegia provenienti da coltivazioni biologiche, depolverati e criotrattati. 
Ideale sia per i bambini che per gli adulti.
Il cuscino può essere riscaldato o refrigerato; i Noccioli di Ciliegia, infatti, immagazzinano il caldo e il freddo e lo rilasciano lentamente. 
Può essere usato in associazione con olii essenziali per l'aromaterapia.


Pupazzi nanna realizzati completamente a mano con tessuti naturali e riempiti con Pula di Farro, proveniente da coltivazioni biologiche, depolverata e criotrattata. 
Ideale per i neonati e i bambini per il suo alto contenuto in silicio che nutre la loro pelle delicata e favorisce il sonno.
Il cuscino può essere riscaldato o refrigerato; la Pula di Farro, infatti, immagazzina il caldo e il freddo e lo rilascia lentamente. 
Può essere usato in associazione con olii essenziali per l'aromaterapia.

Nessun commento:

Posta un commento

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...